Sunday 7 October 2012

Salomon X-Trail Run 2012

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

-fb tagged-

Okay, last event untuk september. Rezeki. Alhamdulillah3. =') Terima kasih ya Allah, sangat2 tak sangka. Sekali seumur hidup kot. Urm, sehari sebelum event, dah gerak gi upm. Awal jgk, tengahari dah sampai upm. Padahal dok ukm je, bukan jauh pun. Saya tumpang tido kat bilik kawan malam tu, tapi dia takde, kena balik rumah. Tido upm, nnt senang nak gerak gi stadium. Petangnya, tetiba saya perasan yang saya tertinggal no bib dekat ukm. Oh my! Sabar je la, mcm mane boleh tinggal entah, bawak t-shirt salomon je. Adeh, ni yang malas nak patah balik. Kalau ada kereta ke moto ke takpe la jugak. Contact kwn2, semua pon ade hal, jadi sy pon pilih utk naik bas n train je. Dah pukul 6++ptg time tu, tggu bas upm nak gi komuter, nasib ade simpan kad matrik upm yg lame, terbuat jahat sikit (kalau tak, tak bole naik bas). Banyak plak masalah die, komuter buat hal, satu landasan je bole guna. Sampai kajang siap kena tukar2 train plak. Aduss, dah la ramai org, memang sesak. Sampai ukm pukul 8.10mlm, cepat2 naik bilik amek no bib then terus gi beli makanan kat kafe, nak makan nnt takut bas sampai plak, so bungkus je la. 8.40mlm baru gerak semula pergi ktm ukm. Sampai kat 1 kolej ni, sume org turun, tinggal saya sorg2 je dlm bas tu. Huhu. Sampai pak cik bas tu pon mcm pelik sebab saya sorang je yg tak turun. Huhu. Saya nak g stesen ktm semula la pak cik. Sampai stesen ktm ukm, kaunter tiket dah tutup, mesin plak rosak. Aduhai, macam2 plak. Alhamdulillah, boleh jugak naik, bayar tiket kat serdang nanti. 9.30mlm baru train sampai. Dekat pukul 10mlm jugak lah sampai serdang, kena tunggu bas plak lagi nak masuk upm. Penatnya, hilang nak rehat n tido awal. Sampai buat saya terfikir, apalah hikmahnya ni, apa yang Allah nak bg ni. ='( Pukul 11mlm baru makan. Keesokannya, terlewat bangun. Huhu. 6.30pg baru gerak dari kolej 16. Jalan kaki dgn bawak beg berat (panas kot bahu), sbb nak balik rumah terus lepas event memandagkan isnin kelas cancel. Hehe. Makan minum otw nak p stadium (teruk betul makan sambil jalan). Nak buat mcm mane, tu yg sempat. Huhu. Alhamdulillah, lelaki lepas dulu, sempat tarik nafas jap. 

Start lari biasa je, tak expect pon bole menang, malah top 5 pon saya tak target memandangkan salomon tahun lepas dapat nombor bape entah (teruk jgk). Training pon takde buat speed work, just easy run pagi2 before gi kelas, itu pon tak hari2. Allah beri kekuatan + support dr team lari n runners yg lain. Tetibe saya jadi semangat. Terima kasih semua =') Sangat supportive. Terharu. Terima kasih jgk kat dayat (the pacer) yg support, rasa mcm dah tak larat, hampir down kat km ke-8 kalau tak silap. Masa ni mental main peranan. Kalau hati tak kuat, mesti tak lawan n mungkin makin slow n stop terus. Tapi, kalau buat macam tu, pasti akan menyesal nanti. kan2. 

Ya. Kekuatan seseorang bukan bergantung pada fizikal semata-mata tapi hati.

geng lari (TLSS) + IIUM X-team | korang memang best! =)
with sista kb ^^v
Event2 sebelum ni banyak dapat rank sipi2 je. PJ Dawn, hadiah top 5, saya dpt 6th. SCKLM, hadiah top 5 jgk, saya dapat 6th jgk. Adidas KOTR, hadiah top 10, saya dpt 11th. Huhu. Kuantan TC Run, hadiah top ten, saya dapat 8th, tapi disqualified sbb tak report. =.=!. Macam2. Yakinlah, setiap apa yang berlaku itu pasti ada hikmahnya. Syukur dan sabar. Urm, rupa2nya Allah nak beri yang lebih baik lagi. Baiknya Allah. Terima kasih ya Allah untuk rasa itu. =')

p/s : 
- kak rai, terima kasih tumpangkan bilik. =)
- thanks a lot n congrats to all runners especially TLSS. ^^v

No comments:

Post a Comment